Velkommen som søker til Følling Barnehage

Hei lille nysgjerrige du som snart søker barnehagens verden:-) Det finnes mange flotte barnehager i Steinkjer, og Følling Barnehage er absolutt en av dem.

Følling Barnehage har inntil 34 barn i alderen 1-6 år. fordelt på våre 2 avdelinger; Lille Bjørn og Store Bjørn. Vi er 10 voksne som sammen med mamma og pappa skal hjelpe deg til å bli trygg på deg selv.

Hver dag jobber vi for at nettopp du skal få være deg, i godt samspill og i lek med andre barn. Vi ønsker å hjelpe deg mange steg fremover, men tar oss alltid tid til å gå et steg tilbake hvis du trenger det.

Vi holder til i sokkelen i Følling Grendehus, og har etterhvert fått flotte lokaler. Vi bygget ut barnehagen i 2007, og fikk da både 3 nye lekerom, samt et stort kontor/møterom. I 2011 pusset vi opp resten av barnehagen, og det medførte nytt kjøkken, nytt stellerom, og nye toaletter. I 2016 bygget vi ut nok en gang, og det medførte en langt større garderobe, nytt inngangsparti, intergrert vognskur, ny personalgarderobe, platting og gjerde. Barnehagen ser nå flott ut:-)

Vi har allikevel fokus på mye utetid. Barnehagens uteareale er stort og variert med stort klatrehus med sjel, helt nytt klatrehus/båt, huskestativ, sandkasse, vippehuske og grillhytte. Mye gress å løpe på, noe asfalt å sykle på. Vårt nærområde brukes flittig med gapahuk i skogen, flotte turstier, kunstgress og lekeapparat på Haugåshalla, og turer ned til Snåsavatnet (bildet hentet fra tur juni 2018).

Det viktigste er allikevel hvem vi er. Vi forsøker å etterleve vår logo som symboliserer glede og samhold mellom store og små. Lek, læring og trivsel går hånd i hånd, ute og inne. Vi tar oss tid, vi ønsker ikke stress. Respekt for hvert barn, hver mor og far, hver ansatt er grunnleggende viktig for gode relasjoner, trygghet, trivsel og samarbeid.

Foreldreundersøkelsen fra 2019 viser at vi fortsatt lykkes med dette. Følling Barnehage kom i 2017  med på listen over de barnehagene i landet der foreldrene var mest tilfredse (4,9 av 5 mulige poeng), og jaggu har vi samme score i 2019 også:-) En slik undersøkelse gjennomføres annenhvert år.

Alle barnehager jobber for at barnet skal utvikle seg til å bli den beste utgaven av seg selv. Utvikling krever trygghet. Derfor er relasjoner viktig for oss i Følling Barnehage. Men vi jobber også med ulike fagområder, slik at hver dag bringer noe nytt, noe spennende. Fysisk aktivitet og helse, samt fokus på friluftsaktiviteter er sentrale områder hvert eneste år, språk og formingsaktiviteter likeså. I bhg.årene 2019/2022 jobber vi spesielt med temaet "Bærekraftig utvikling".

For barnehageåret 2021/2022 har vi ledige plasser både på Lille Bjørn og Store Bjørn. Søknadsfrist hovedopptak er 1.mars 2021.

Velkommen som søker til Følling Barnehage.