Jula er spesiell i Følling Barnehage

Det å glede seg til jul...det kan for noen være litt vanskelig å håndtere. Det kribler sånn. Flere år med juleforberedelser har gitt oss voksne erfaringer, og vi mener å ha funnet en form og et innhold som både bygger forventning og glede, men som også gjennomføres i rolig tempo. Jula skal være "kos".

Vi forbereder oss godt, og unngår det verste stresset ved at vi ganske tidlig på høsten begynner på prosjekter som kansje ender opp under treet til foreldre, søsken og besteforeldre. Noen tradisjoner må man bare ha, andre tradisjoner har vi skapt selv. Vi evaluerer oss ganske strengt, og forsøker å tilpasse innholdet etter de barna vi har til enhver tid.

Nytt for 2019 var at vi tok vekk pakkekalenderen på Store Bjørn, men dette ble kompensert og vel så det gjennom alle daglige rariteter som "Rampenissen" hadde gjort. Etter foreldrenes innspill erstattet vi også foreldregløggen med egen Luciafeiring der foreldrene nøt sang, julebakst og samvær.

Faste tradisjoner hos oss er daglige julesamlinger, baking, tur der vi har en tendens til å gå oss på nissen sånn tilfeldig, Luciafeiring med besteforeldre, nissefest før vi avslutter med et festpyntet julebord for barna der vi serverer julemat.