Turer i vårt fantastiske nærmiljø.

Lek, læring og fellesskap. Følling Barnehage bruker alle fagområdene. Fysisk aktivitet og friluftsopplevelser står sterkt hos oss.

Aktiv bruk av nærmiljøet er viktig for oss, året rundt. Vi ligger slik til at vi kan tilby varierte turopplevelser for alle barn i barnehagealder. Flotte turstier fører selv de minste føttene til skog og vann.

Motorisk utvikling gjennom å gå, klatre, løpe. Språklig utvikling gjennom den gode samtalen. Kreativitet gjennom å lete, plukke, samle og bruke naturmaterialer i lek og i ulike formingsprosjekt. Kunnskap om natur og formidling av lokale tradisjoner gjennom aktiv bruk av naturen, undring og nysgjerrighet. Vennskap og fellesskap gjennom å samles rundt bålet, frilek i skogen, eller hender å holde i når vi går.

Turstiene og broene fører oss til skogen, gapahuken, Lømsen, Snåsavatnet, Haugåsen, Idrettsplassen og Midterfjellet.